tisdag, oktober 24, 2006

Gomorron!!!!

Jösses vad jag e trött nu för tiden... Igår somnade sambon och jag skaföttes i soffan där nere framför CSI... Hahaha kl. 21.40 vaknade vi och smög upp *ler*
Men vi har faktiskt städat ur tvättstugan i helgen och tagit ner trådback ifrån garderoben uppe i sovrummet och satt ner i tvättstugan att lägga tvätt i. Så nu har jag 8 fack att sortera in 60 grader, 40 grader, mörkt, ljust, kulört m.m. Sååååå himla bra!! Är jätteglad!
Och där uppe har vi köpt ännu en trea malm i ek, så nu har vi tre i rad i sovrummet. Blev väldigt bra minsann. Och så köpte vi en fyra malm i ek där nere i hallen att ha bredvid sexan under trappan... Blev oxå bra! Älskar ek!!

Så Håkan har skruvat och bankat och haft sig efter jobb så det var inte konstigt att vi var trötta efter allt sånt och städande... Dock ser här fortfarande hemsk ut så det är välbara att fortsätta idag efter jobb... Men först ska lilltjejjan och jag en sväng till IKEA medan farfar och stora killen är på hockey och spelar brallorna av de andra killarna ;D

I lördags var vi på Skattkammarön med familjen Rosander :)
Jätteskoj som alltid och vi var och kröp i gångarna och åkte rutchkana som vanligt!
Dock inte lika mkt som de tidigare ggrna, småtrollen har oxå blivit stora nu och försvann snabbt på egna håll *ler*
Underbara ungar har vi iallafall! Det är lätt konstaterat!

Pärlar gör jag för fullt oxå, liten verksamhet nu *ler*
Det är verkligen en hobby jag hoppas kunna utveckla en dag, trivs verkligen med det!
Är lite som terapiarbete efter en jobbig dag på jobb! Får mig att varva ner...

Casper är jätteduktig på att skriva ner ord och ljuda fram dem och han tycker att det är jätteskoj så det är bara att uppmuntra. De jobbar lite granna med ord på förskolan nu och han har verkligen nappat på detta!
Duktiga killen!

Livisen går här hemma och pratar om gymnastik... vill börja NU juh *S*
Men iom hon ska börja på GF Idrott så måste de vara inne på sitt fjärde år så efter nyår sparkar vi igång :)
Hon är så duktig på att göra kullerbyttor och små konster och så sträcker hon upp händerna i luften så som man ska göra efteråt*ler* Så härlig är du gumsan!
Tror hon har fått en hel del från sina superduktiga kusiner minsann!!!

NU är det jobbe dags!!
Foton kommer senare!

KRAM!
Och signa boken .... Pleeeeeeeeeeeease! ;)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsan.
Visst är det roligt när barnen börjar skolan (nollan) och får lära sig massor med nya saker. Håller med dig om att ek sär fint.
Ha en bra vecka.

7:42 fm  
Blogger Kottemor said...

Hallå Snäckan!!

Hmm... jag är nyss hemkommen från stora staden...
Hahahaha
Susade in och hämtade ett STORT lass trattkantareller som jag och trollen skall rensa ikväll och sen äta gudomliga svampmackor,det vattnas i munnen bara jag tänker på det!
hihi
Så nej... jag skulle behöva åka in och hämta ngr skruvar men får nog avstå,för snål för att ta 2 turer till storstaden på samma dag;)

Många kramar gumman!!!

1:42 em  
Anonymous Anonym said...

Fam Rosander?
Tycker du att jag ska göra ngt åt att det inte inbringar Ila el?
Ledsen att jag inte svara på ditt sms om att du ville leka!

Hälsa min kompis!

9:06 em  
Blogger Kottemor said...

Hoppla hoppla,här hittar man suriga inlägg från mannen min när jag skulle gå in o klaga på din surbulle!
hahahahahahaa
jaja,bara de tar på sig den glada minen ikväll,annars kanske jag lovar att sjunga kareoke för dem,hehe!
Nästa gång skickar du mannen din med listan,det såg man ju hur stressad du var med hela din långa lista när du skickar mig o hämta grädde 3ggr!!!
Jag skulle ju inte ha så mkt så JAG handlade i godan ro...
Suck,men man får väl se det som att mannen din älskar dig så mkt så han saknar dig bara du e borta ngr timmar,gullig han är!!;)

Ses snart snäckan,här e vi på topp!!:D

kraaaaaaaaaaamar

12:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home