söndag, februari 12, 2006

NU ska jag uppdatera :D

Nu ska jag äntligen sätta mig här och skriva ner lite granna om veckan som varit :)
Är så klart förkyld igen, det bara flög på mig igårkväll när Jennie o Co var här... Men det ska jag väl kunna kurera idag! Ska vika in en massa tvätt och grejer.
Skulle egentligen ha åkt till Becca och Maja och lekt idag jag och Olivia, men iom jag mår så här så hoppade vi över det denna helgen oxå :(
Får väl se om vi nånsin kommer dit... Positiv positiv :D

Denna veckan har gått såååå fort!
Tyckte det var måndag igår, men det är juh imorgon....
Det är i stort sett samma runda varje dag...
Upp tidigt, iväg med ungarna på dagis, jobba, hämta ungarna på dagis, göra mat, fixa och dona med tvätt och annat här hemma, i säng med ungarna och godnattsaga, liten stund vid tv´n och sen ZZzzzzz...
Tur att det finns helgen så man kan variera sig lite iallafall *S*

Det har nog inte hänt så mkt i veckan *tänker*

I måndags var det juh världens oväder så kl. 16 blev vi som bor utanför byn jag jobbar i beordrade att gå hem. Vi kom iväg kl. 16.35.
På kvällen hade jag veterinärtid till Smilla för vaccination. Det var kl. 18.15 och då hade vädret lugnat sig lite, men det var juh supermkt snö och vi skulle in till stan (Landskrona).
Men jag tänkte att det var lika bra att få det gjort så jag stoppade in Smilla i boxen och in i bilen. Körde in och hittade långt om länge en parkeringsplats...
Kommer fram till dörren och "STÄNGT" står det!
VA?!?!?! Då blev jag lite sne faktiskt. Kört i det vädret på kvällen, letar parkering hur länge som helst och med en skrikande bilhatande katt... och så är det stängt!
Men nu har jag inte kunnat ringa på hela veckan för de har bara teletid en timme på morgonen och då har jag som mest att göra! Men får ta tag i det imorgon för jag vill reducerat pris på den där "#¤%&/ sprutan!
Så! Nu fick jag det sagt :D

I torsdagskväll kom Casper på kvällen och visade att han hade två små hål på undersidan av underarmen. Såg skumt ut. Likande liksom ett miniormbett...
Två små precis lika stora hål och så såg man att det var svulet under och så att det var ljust som det blir när man får in insektsgift i sig (som myggbett typ)...
Blev klart oroliga, trodde det kanske kunde vara spindelbett llr nåt, men verkar juh märkligt!
Vet fortfarande inte vad det var, men det gick ner mer och mer under kvällen och sen på fredagmorgon var det knappt nåt alls där... Skumt!



På fredagen slutade jag tidigt och körde och hämtade Casper, Olivia och Caspers kompis Hugo. De har kännt varandra sedan de var 1½ år gamla och de är (oftast) superhärliga ihopa! Mest skratt och trams. De leker jättebra och kan kompromissa med varandra, ingen som MÅSTE få sin vilja igenom. De kommer förhoppningsvis att hamna i samma förskoleklass sen oxå om vi får som vi vill!
Iallafall hade de kul alla tre och det var en massa fnitter och Olivia var klart superlycklig att få vara med de stora grabbarna! (Så länge dörren till Cappes rum vart öppen). Men annars fanns juh alltid mamma i närheten att terrorisera! :D

På lördagen var mamma uppe med tuppen (kl.9 :S) och körde och köpte bullar och annat gott! Sen ringde telefonen och det var hugo som vill leka med Casper och Hedvig (lillsyster till Hugo) som vill leka med Olivia. Så sen kom Hugo hit och så när jag skulle köra och handla körde jag bort med Liv till Hedvig så de kunde leka en liten stund...
Jag körde till Maxi och handla massa mat och gottis till kvällen!
Körde rakt igenom scannercentralen utan att behöva plocka upp. Trodde det skulle bli min tur iom jag inte blivit stoppad på ett tag nu...

Sen var det till att hämta Olivia på hemvägen efter 1½ timme och det hade gått jättebra att leka idag :D De är de bästa vänner, men så lika varandra att ibland slåss de med näbbar och klor (bokstavligen) *S*

Sen gick Hugo hem lite i fem och lite över fem ramlade familjen Ljungberg/Olsson in med buller och bång :D

Ungarna började leka och vi började med maten som skulle bli tacos. Körde med både kyckling och köttfärs och det var himla gott att blanda det!

Till efterrätt hade vi marängswiss och jösses vad mätta vi blev!
Allt godis jag köpt ligger fortfarande kvar i sina påsar i skafferiet för ingen vart ett dugg sugen på nåt *S* Det ska vara första gången för allt nån gång ;)

Vi kollade på Munisch, men jag och Jennie sprang lite fram och tillbaka hela tiden så vi har nog bara sett en massa skjutgalna araber och olika rum i filmen!
Sen blev juh lillskruttan Lovis dålig och vi fick avsluta kvällen :(
Hoppas att det inte är nåt annat än tänderna som spökar!


Alla kottarna i sängen framför "Scooby Doo" :D

Tack för en jättekul kväll allihopa!


Idag vaknade jag och mådde inte helt friskt, helt tjock i huvudet kände jag mig, men nu när jag varit uppe några timmar börjar det klarna :)

Så nu är Håkan och Cappser på hockey och jag och Livisen softar (borde egentligen ta itu med tvätten, men efter order från Sandi tar jag itu med detta först ;D



Casper har skrivit CASPER D, oliver (som han heter i andranamn) och Ola (hans tränare på hockeyn heter det).

Nä, nu får jag sätta igång och få upp tvätten minsann!

Ha en fortsatt bra helg alla vänner!!

Kramen!

1 Comments:

Blogger Sandi said...

Hej, vilken lång och härlig uppdatering, nu känner jag mig nöjd ;D
Ha en bra dag!

11:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home