onsdag, november 22, 2006

Sjuker pojk & nya gardiner...

Idag är mamman hemma och tar hand om sjuka pojken sin!
Han var på hockey igår precis som vanligt och Pappan och lillasyster Yster var med...
Mamman var med jobbet på föreläsning "Mer ork i vardagen". Jösses vad bra den var och oj vilken toppenbra föreläsare!! Han var sååå rolig och lätt att lyssna på!
Han var oerhört lik min "svärfar" sånär på att Gert är mörkare... Annars var de sååå lika i både sätt o utseende. Hahaha Tokigt!
Lars Lindahl heter han och det var detta vi lyssnade på..
När jag kom hem därifrån så sov lilloppan, men sonen var vaken och jääättevarm!
Han fick alvedon och sen somnade han gott :o)

Idag var det på min lott att öppna förskolan kl. 6.15 + att jag skulle upp o köra Pappan till tåget kl. 5.20... Så upp i ottan kl. 5 skulle jag, men 4.40 hörde jag Cappen som tände i hallen och klampade ner för att kissa och 10 minuter senare kom Livisen in och ville ha sällskap ner...
Gääääääääääääsp!!
Farmor kom kl.5.50 ca för att passa barnen medan jag körde och öppnade och pratade m kollegerna och fixade lite för dagen med vikarie o så...
Kl. 8.20 var jag hemma igen (skönt o bara ha 5 minuter) till jobb :o)

Då hade Cappe tittat på reklam på tv´n och kommit på att han juh fått en "pirates of the caribbean" leksak förra veckan... Men var tog den vägen?!
Hmm... den hade mamman gömt undan för den skulle Cappen få i julklapp, men så klart att han fick den ifag istället iom han juh är sjuker!
Och Liv fick sin Älvdräkt som hon äääälskar!! :o) Hahahha


Älvan Oooooliviiiiiaaaaa :o)


Cappser och "Capten Jack Sparrow" :o)


*~*~* Mmmmm vad söt du är min älskling *~*~*


¤¤¤¤ En trötter sötnos ¤¤¤¤


Olivia gick ner och plockade... Sen ropade hon att frukosten var klar och hon hade minsann tagitf ram den aaaaallllldeles själv!! Och jag fick INTE hjälpa henne!


Goa Älvunge!!


Och sen susade Mamman och loppan ner till lilla ica medan Cappe låg och vilade för att shoppa lite gott och mat och hämta nya gardinerna!! Weeeeeee ;o)


När vi kom hem hittade vi storkotten på det här viset :o

Nu ska jag gå ner och kolla in gardinerna och dammsuga lite granna... Så får vi se vad som händer sen! :o) Ila ska iallafall komma med ny kattmat för den är slut till katternas :läs Måns: stoooora fasa ;o) Kanske att de stannar på en liten fika då! :o) Tack Ila förresten för hjälpen med länkarna... SKITSKOJ!! Hihi

Kram så länge så hörs vi kanske senare! Signa gärna när du kikat in hos mig! :o)

FÅR MAN VARA SÅ HÄR DUM?!?